Google Adwords kezelés árak – Miért kerül ennyibe?

 

Google Adwords kezelés áraink: 60.000Ft/hónaptól

KÉRJ AJÁNLATOT ITT!

A Google Adwords kezelés ár számos tényezőtől függ, ezért általában, cégre szabott ajánlatot szükséges kalkulálni. Mivel nincs két ugyanolyan vállalkozás, ezért nincs két ugyanolyan Google Adwords kampány sem. Van olyan cég akinek elég 1-2 kulcsszavas kampány, de sok webáruháznál ez igencsak kevés lenne, így nekik teljesen másra van szükségük. (Shopping kampányok, Youtube, stb.) Az sem mindegy, hogy 1 vagy számos szolgáltatást kínál az adott cég.

Az, hogy a vállalkozásodnak milyen Google Adwords kampányra lesz szüksége, ahhoz fel kell venned a kapcsolatot velünk, mivel meg kell néznünk azt, hogy mit forgalmazol (vagy milyen szolgáltatást kínálsz), illetve néhány tényező is számításba kell vennünk, amire majd később rátérünk.

 

Google Adwords kezelés árak- Számít a szakember tapasztalata

Nem is gondolnád, hogy mennyire befolyásolja a jövőbeli bevételeidet az, hogy ki kezeli az Adwords kampányaidat. Manapság sokan elvállalnak Adwords kampánykezelést bőven a piaci ár alatt, holott nem is értenek hozzá vagy ha értenek is, nem kezelik becsületesen az Adwords kampányokat. Ezzel pedig bevételeid mennyiségét teszik kockára. Rengeteg vásárlót veszíthetünk, hogy ha nem a megfelelő Adwords szakemberrel dolgozunk.

Az, hogy valaki néhány kulcsszót beállít neked és megírja a hirdetési szövegeket, az nem Adwords kampányépítést jelent. A jó Adwords szakértő stratégiában gondolkozik, méri és elemzi az eredményeket, fejleszti a kampányokat. A konverziómérés Analytics-ben való elemzésével és kiértékelésével emeli magasabb szintre hirdetéseidet, ami segít abban, hogy olcsóbban és hatékonyabban reklámozzál

 

Fontos tényező a Google Adwords kezelés áraknál, hogy az adott Adwords-ös szakember mennyi időt fordít havonta a kampányaid fejlesztésére, illetve mekkora tapasztalattal bír. Akinek nagyobb a tapasztalata, az sokkal okosabban és hatékonyabban fogja tudni elkölteni a havi reklámbüdzsédet, sokkal jobb eredményeket tud majd felmutatni, mivel számos fiókot kezelt már, ahol rengeteg tapasztalatod szerzett már.

 

Az adott Adwords szakértő lelkiismerete és hozzáállása is legalább annyira fontos, mint a jártasság a kampányokban. Olyan adwords szakembert érdemes alkalmaznod, aki folyamatosan felhív, mer kérdezni és gyorsan reagál a piac változásaira. Ha bármilyen kérésed van, azt 24 órán belül elvégzi, stb.

 

Az, hogy pontosan MIRE VAN SZÜKSÉGED, azaz milyen Adwords kampányra, abban kérd mindenképpen a segítségünket!

Itt tudod felvenni velünk a kapcsolatot. Kapcsolatfelvétel

 

Mi a menete az árajánlat adásnak?

Ha Google hirdetéseket szeretnél futtatni, akkor először is el kell küldened a weboldalad címét + a nevedet + telefonszámodat.
Ezután átnézzük a weboldaladat, majd telefonon esetleg még egyeztetünk. Fontos, hogy legyen meg egy tervezett reklámbüdzséd, amelyet a Google hirdetésekre szeretnél majd ráfordítani.  Mindig kalkuláld bele a kampánykezelő havi díját is a költségekbe.

 

Adwords kezelés árat befolyásoló tényezők

Az Adwords kampánykezelésnek van egy alap kampánykezelési díja, amelyet a lap tetején megtalálsz. Ezenkívül  van néhány olyan változó tényező, ami befolyásolhatja még a fenti árakat. Erről itt tájékozódhatsz bővebben.

Befolyásoló tényezők:

1. Van-e már meglévő Adwords fiókod vagy egy teljesen újat kell létrehozni és felépíteni?

2. Sok termékes webáruházat vagy csak néhány szolgáltatást kell hirdetni?

3. Mennyi a havi reklámbüdzséd?

1. Ha van már Adwords fiókod, akkor meg kell vizsgálni a jelenlegi kampányaid beállításait. Ebben az esetben átnézzük az Adwords kampányaidat + a landing oldalaidat. Ez azért szükséges, mert ha nem szakszerűen vannak felépítve a kampányaid, akkor ezeket újra kell tervezni. Az is gyakran előfordul, hogy az alap kampányok ugyan megfelelően vannak felépítve, viszont nincsenek fejlesztve. Ez talán még a jobbik eset, mert ilyenkor nem kell a 0-ról kezdenünk. A landing oldalak felépítése is legalább annyira fontos, mint a jó Adwords kampány, ezért ezeket is át kell néznünk.

2. Az Adwords kezelés árait nagyban az isbefolyásolja, hogy egy-két szolgáltatást kell reklámozni vagy mondjuk több 100 terméket. Más marketing eszközöket és más stratégiát kell alkalmazni ezekben az esetekben, ezért a havi Adwords kezelési díja változhat. Mivel az Adwords-ön belül számos marketing eszköz áll a rendelkezésünkre, így egyáltalán nem mindegy, hogy egy dinamikus remarketinget kell összedobnunk vagy csak néhány kulcsszavas kampányt egy-két szolgáltatásra. Ki kell választani azokat a kampánytípusokat, amire szükséged lehet.

3. A havi reklámbüdzsé azt jelenti, hogy havonta mennyi pénzt szeretnél elkölteni Adwords reklámokra. Ha kevesebbet költesz, akkor az Adwords kezelése egyszerűbben épül fel és kevesebb időráfordítást igényel, ezáltal olcsóbb is lesz. Ha magasabb a havi kereted, és mondjuk dinamikus remarketinget vagy youtube hirdetéseket is szeretnél futtatni, akkor az Adwords kezelés ára magasabb lesz, mivel több idő ráfordítást igényel.

Hogy történik az Adwords havidíj fizetése?

Az Adwords kezelés havi díját előreutalással kell fizetned, ami általában egy fix összeget jelent havonta. Amikor erősebb kampányidőszakod van és ezekre az alap kampányokon kívül külön Adwords-ös kampányokat szeretnél, akkor annak felára szokott lenni. Ennek mértéke mindig függ az adott igényeidtől.vlyen kampányidőszak lehet például a karácsonyi időszak vagy a Joy-napok, stb.

 

Amit jobb ha elkerülsz

Havi 15e-25e közötti összegért elvállaljuk a Google Adwords kampánykezelését. Biztosan te is láttál már ilyet. Számold csak ki, hogy havonta mennyit fognak foglalkozni a kampányaiddal, hogy ha ennyit kérnek el havidíjként? Mivel az Adwords az egyik legfontosabb reklámcsatornád, így nem teheted meg, hogy félvállról vegyék a kampányaidat, mivel a bevételeid fogják bánni. Sőt, bizonyos esetekben az Adwords-ös kezében van a vállalkozásod jövője.

 

Adwords kezelés ár – Jutalékok

Vannak marketinges cégek, akik az eladási forgalom után jutalékot kérnek. Van egy alapbérük, plusz a forgalom utáni jutalék. Ennek a mértéke a forgalom után számítandó. Mi nem szoktunk kérni, de fontos tudnod, hogy ilyen is létezik. (Webshopoknál szokták ezt alkalmazni)

Összegzésképpen: az Adwords kezelés árak néhány tényezőtől függ és fontos, hogy ezekkel a dolgokkal tisztában légy.

Adwords kezelés – néhány hasznos tipp

Néhány tippel szeretnénk neked segíteni abban, hogy hogyan használd ki jobban a Google Ads-ben rejlő lehetőségeket. Ezek a tippek nem fogják helyettesíteni a megfelelő és szakszerű google hirdetéskezelést, viszont könnyen a hasznodra válhat.

Adwords kulcsszó beállítások

Ha kevesebb pénzből reklámozol, akkor főként pontos és kifejezés-egyezésű kulcsszavakat használj, mivel az pontosabb célzásokat eredményez.

Ha nagyobb büdzséből hirdetsz, akkor az általános kulcsszavakat is használhatsz, viszont a keresési kifejezéseknél érdemes kizárnod a nem releváns kereséseket. Adwords kezelés során ezeket a szűréseket folyamatosan elvégezzük. Mindig rendezd külön kampányokba a fontosabb kulcsszavaidat, amelyek jobban konvertálnak. Na de most nézzük meg ezt részletesebben.

Google Adwords kezelés – Kulcsszóbeállítások

Minden hatékony Google Adwords fiók alapja a megfelelő kulcsszó beállítása és használata. Ahhoz, hogy ne feleslegesen égessük el a pénzünket, ahhoz kellő figyelemmel kell felépítenünk a kulcsszavainkat. Ha ezt nem tesszük, akkor sok esetben olyan emberek fognak rákattintani az Adwords hirdetésinkre, akik nem is a potenciális vásárlóink.

Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeink vannak, amikor a kulcsszavakat beállítjuk.

Általános kifejezésű kulcsszavak

Az általános kifejezésű kulcsszavaknak az a lényege, hogy ha felvesszük például azt a kulcsszót, hogy Laptop vásárlás, akkor a Google a felvett kulcsszavankhoz hasonló és értelmű szavakra is megfogja jeleníteni a hirdetéseinket.  Nagyon sok esetben megfogunk olyan a felhasználó által beírt kulcsszóra is megjelenni, amely nem lesz releváns. Nézzük meg ezt egy példán keresztül, hogy hogyan néz ki valójában.

Például: Ha beírjuk általános kifejezéssel azt a kulcsszót, hogy laptop vásárlás, akkor a Google könnyen a következőkre is megjelenítheti majd a hirdetéseinket.

Használt Laptop vásárlás, Sérült laptop vásárlás, Laptopszerviz, Ellopták a laptopomat, olcsó laptopot vásárolnék, stb.

Ha nekünk Laptop üzletünk van, akkor látható, hogy számos kulcsszó ütközik az üzleti céljainkkal, így ezeket a kulcsszavakat érdemes kizárni.
Ameddig nem zárjuk ki ezeket a kulcsszavakat, addig sajnos megfogunk jelenni ezekre és lekattintják a napi keretünket.

Google Adwords kezelés során folyamatosan zárjuk ki a “kizáró kulcsszavakat”. Hogy ha ezt nem tennénk meg, akkor láthatóan rengeteg olyan kattintás jönne, ami szimplán csak az egyenlegünket kurtítaná meg. Amikor Youtube csatorna reklámozása a cél, akkor is érdemes kizárni a nem releváns kulcsszavakat.

Általában akkor érdemes általános kulcsszavakat használni, amikor nagyobb hirdetési büdzséből reklámozhatunk.

Kifejezés egyezésű kulcsszavak

A kifejezés egyezésű kulcsszavak nagyszerűek alkalmasak arra, hogy egy kicsit kötöttebb kulcsszavakat használjunk, az általános kifejezésűvel ellentétben, viszont a pontos kifejezésűnél kicsit lazább lesz a szerkezete. Adwords kezelés során gyakran használunk kifejezés egyezésű kulcsszavakat, mivel nagyszerű lehetőségek vannak benne. Megmutatjuk most, hogy hogyan kell ezeket használni ez példán keresztül.

Ha kifejezés egyezésű kulcsszót használsz, akkor amikor felveszel egy kulcsszót (tegyük fel Laptop áruház), akkor így kell beírnod a rendszerbe: “laptop áruház”

Ilyenkor a két szót rögzítjük! Ha előtagként vagy utótagként valaki beír mellé egy harmadik, negyedik, stb. kulcsszót, akkor is megjelenünk.

pl:  Budapesti laptop áruház, Laptop áruház a közelben, laptop áruház ingyenes kiszállítással

A lényege, hogy a laptop áruház szó benne van.  Előfordul olyan is, hogy olyan előtag kerül a kulcsszavunk elé amely nem releváns. Ebben az esetben azt a kulcsszót kizárjuk. pl.: Laptop áruház álláslehetőség. Mivel nem releváns nekünk az álláslehetőség kulcsszó, így kizárjuk Adwords kezelés során.

Pontos egyezésű kulcsszavak

A pontos egyezésű kulcsszavaknak az a lényege, hogy csak azokra a kulcsszavakra fogunk megjelenni, amelyeket az Adwords rendszerébe pontos megegyezéssel rögzítettünk. Semmi másra nem fogunk megjelenni, csak a beírt kulcsszavakra.

Adwords Követőkódok

Minden Adwords kampánykezelés alapja a konverziómérés, ezért fontos az, hogy a szükséges mérőkódokat elhelyezzük a weboldaladon, illetve ezeket a Google Analyticsbe is importálni szükséges. AKkor tudsz Adwords fiókot hatékonyan kezelni, hogy ha figyeled a bejövő adatokat és kielemzed, majd ennek tudatában fejleszted a google kampányaidat.

Határozd meg a célközönségedet

Az, hogy beállítottad a kulcsszavaidat, az még nem lesz elég. Fontos, hogy meghatározd a célközönségedet. A Google Ads-ben sajnos nem lehet olyan részletesen szűrni célközönségekre, mint például a Facebooknál, de azért van itt is egy-két nagyszerű lehetőség. Nézzük meg a fontosabbakat.

 

Könnyedén beállíthatod a korosztályt, nemet, területi célzásokat, stb.

Ha nem vagy teljesen biztos még a célközönségedbe, akkor hirdess minden korosztályra és nemre, majd a Google Analytics-ben látni fogod, hogy kik konvertáltak. Természetesen azokra kell majd ezután fókuszálnod, akik bevételt generáltak vállalkozásodnak.

Amikor földrajzi területre célzol, mindig vedd számításba azt, hogy a Google nem lézerpontosan fogja ezt megtenni neked. Sajnos vannak erős átfedések, amelyeket nem mindig lehet kiszűrni.

Ha országosan hirdetsz, akkor megyékre lebontva kövesd a konverziós eredményeidet, majd ennek tudatában csoportosítsd a hirdetési költségeid elosztását. Az egész egy stratégiai játékhoz hasonlítható.

Használd ki a Shopping kampányokat

Ha webáruházad van, akkor érdemes egy kicsit közelebbről megismerkedned a shopping kampányokkal, mivel sok esetben erősebbek a konverziós arányai, mint a kulcsszavas kampányoknak. Itt már ismerned kell a Merchant Center beállításait és használatát. Adwords kezelés során felépítjük a Shopping kampányaidat is, hogy ha szeretnéd.

Dinamikus Adwords kampányok

A dinamikus kampányokat akkor érdemes használnod, amikor sok termékes webáruházat üzemeltetsz. Ilyenkor nagy segítségedre lesznek a dinamikus hirdetések, mivel nem kell minden egyes termékhez hirdetési szöveget írnod, mivel ezt elvégzi helyetted a google adwords. Fontos viszont, hogy megfelelő url címekkel rendelkezzél, mivel ennek alapján generálja a google a hirdetési szövegeket és a célzásokat.

Adwords Call kampányok

Ha szolgáltatásokat kínálsz, ahol fontos a megrendelő számára a gyors megoldás, akkor hívás alapú kampányokat is érdemes futtatnod. Ebben az esetben a hirdetési szövegeidet kellő figyelemmel kell megírni, mivel az lesz a döntő, hogy felhívnak e telefonon vagy nem. A Call kampányok kattintási díjai általában magasabbak.

Adwords Display hirdetések

A képes hirdetésekkel óvatosan bánj, mivel ezek a típusú hirdetéseknek a konverziós arányai jóval alacsonyabbak. Inkább próbáld meg remarketing kampányokhoz alkalmazni. A remarketing kampányokhoz viszont “közönséget” kell létrehoznod, amihez egy-két beállítást el kell végezni.

Google első hely

Szinte minden vállalkozó szeretne a Google Adwords első helyezettje lenni, viszont ez erősen átgondolandó.

Google Ads kezelés során elszoktuk mondani partnereinknek, hogy milyen esetekben érdemes az első pozíciót megcélozni.

Ha olyan szolgáltatást nyújtunk, amely azonnali problémára kínál megoldást, akkor érdemes az első három találatban benne lennünk, viszont, hogy ha nem azonnali problémára kínálunk megoldást, akkor érdemes ezt átgondolni.

Google adwords kezelés során mindig átgondolt licit stratégiával dolgozunk, azaz a leghatékonyabban osztjuk el ügyfeleink havi reklámbüdzséjüket.

Ha mégis az első helyet céloznánk meg a Google keresőjében, akkor számoljunk azzal, hogy a licit díjaink nagyon magasak lesznek és jóval kevesebb kattintást érhetünk el.

Sok esetben az is előfordul, hogy már a nap első felében lekattintják a napi költségkeretünket és a nap második részében már nem marad pénzünk hirdetni. Google kampánykezeléseink során természetesen minden tudatosan építünk fel.

 

Adwords kezelés- ahogyan mi csináljuk

Adwords kezelés – Ebben a bejegyzésben lehull a lepel, mivel megmutatjuk Neked, hogy mit csinálunk, amikor Adwords kampányokat kezelünk. Megpróbáljuk érthetően, “konyhanyelven” elmagyarázni mindent, hogy a későbbiekben Te is tisztán láss és ne.

Mielőtt még betekintést kapnál egy kampánykezelés folyamatáról, először is megmutatjuk, hogyan kérj tőlünk ajánlatot adwords kezelésre.

 

Amikor árajánlatot kérsz Adwords kezelésre, ahhoz egy állapotfelmérés szükséges.

Kell egy ajánlatkérés előtti felmérés

Ha Adwords kezeléssel kapcsolatosan keresel meg bennünket, először fel kell mérjük a céged jelenlegi állapotát, majd utána fogunk tudni árajánlatot készíteni. Ez azért szükséges, mivel nem mindegy, hogy egy megfelelően felépített Ads fiókot kell továbbfejleszteni vagy pedig egy teljesen újat kell létrehozni.

Két dolgot fogunk megvizsgálni az árajánlat elküldése előtt:

  1. Megvizsgáljuk, hogy a jelenlegi weboldalad megfelelően van-e előkészítve az Adwords reklámokhoz + megnézzük a tartalmaidat is.
  2. Megnézzük, hogy van-e egyáltalán Adwords fiókod és az milyen állapotban van.

Ha rendelkezel Adwords fiókkal, akkor minden esetben bele kell, hogy nézzünk. Ebben az esetben kérünk tőled egy hozzáférési jogosultságot, ami segít abban, hogy megvizsgáljuk a Google kampányaid beállításait.  Ennek a menete a következő:

 

Lépj be az Adwords fiókodba és kattints a felső szürke sáv Villáskulcsára és kattints a “Hozzáférés és biztonság” menüre.

 

Ezután pedig kattints a kék karikában lévő + jelre és ott fogod tudni hozzáadni azt az email címet, amelyet az ügynökség megad. A hozzáférési szintet állítsd olvasásra és kattints a “Meghívó elküldése” gombra. Ennyi.

Miután feltérképeztük a fiókodat, elküldjük az Adwords kezelésre vonatkozó árajánlatunkat.

Az, hogy mi alapján határozzuk meg egy Adwords kampánykezelés árát, arról itt található egy rövidebb cikk: google adwords kezelés ár.

Na de térjünk vissza az alap gondolatunkhoz.

Adwords kezelés – a nulláról!

Ha még nem volt Adwords fiókod, akkor létre kell hoznunk egyet. Ez nem egy hosszadalmas folyamat, így viszonylag hamar megvagyunk vele. A fiók optimalizálása során létrehozzuk az első Adwords fiókodat, beállítjuk a számlázási adataidat, a fizetési eszközöket,  stb.

A fiók létrehozása után felvázoljuk a stratégiát.
Az Adwords kezelés során a stratégia meghatározása elengedhetetlen, mivel nagyszerű eredmény csak így érhető el. Ma már kevés az, hogy szimplán beállítunk néhány kulcsszót. Stratégiát kell alkalmazni, különben a konkurencia el fogja halászni előlünk az ügyfeleket. Ezt pedig nem engedhetjük meg magunknak.

Milyen Adwords stratégiát folytassunk

Az alábbi tényezőket kell számításba vennünk, amikor stratégiát dolgozunk ki. Nagyon fontos, hogy az Adwords kampányainkat optimalizálni kell az adott cégre. Ha betanult sablonokat használunk és nem gondolkodunk logikusan, továbbá nem elemezzük a bejövő információkat, akkor sose várhatunk átütő eredményt. Az Adwords kezelés arról szól, hogy a dolgok mögé látunk, elemezzük a bejövő információkat és ez segít abban, hogy tudatosan építsük és fejlesszük kampányainkat.

Hogyan alakítsuk ki Adwords stratégiánkat?

A legfontosabb szempont a stratégia kialakításánál a büdzsénk nagysága, azaz a havi Adwords költségkeretünk.
Ezt kell először meghatározni Adwords kezelés során, majd utána jöhet a többi. Ez azért fontos, mert teljesen más magasabb havi kerettel gazdálkodni, mint egy alacsonyabbal. Sokan megszokták kérdezni, hogy mennyi a minimális havi Adwords büdzsé. Általában olyan 80.000Ft-tól érdemes elindulni. Miután meghatároztuk a költségkeretünket, utána jöhetnek a kampányok.

A Google Adwords számos kampánytípust tartogat a számunkra.

Itt van néhány izgalmas kampánytípus a teljesség igénye nélkül:

  • Kulcsszavas kampányok
  • Display kampányok
  • Youtube kampányok
  • Shopping kampányok
  • Call kampányok
  • Remarketing
  • Dinamikus Remarketing

 

Amikor kialakítjuk adwords stratégiánkat, akkor ki kell választanunk azokat a kampánytípusokat, amelyek számításba jöhetnek. Mindegyik kampánytípust más és más logikával kell használni és más és más eredményt kell elvárni tőle. Na de most akkor bővebben.

 

Adwords kezelés – Elsődleges kulcsszavas kampányok

Először a kulcsszavas kampányokat érdemes alkalmazni, mivel ez az egyik legpontosabb célzás arra, hogy megtaláljuk a vásárlóidat. Ha megfelelően vannak felépítve, akkor számos konverzióra számíthatsz, viszont a kulcsszavainkat megfelelő logika alapján kell felépíteni.  Ha szűkösebb kereted van Adwords-re, akkor a fontosabb kulcsszavakra kell összepontosítanod és főleg “pontos kifejezéseket” kell használnod, viszont ha a havi kereted magasabb, akkor a kulcsszó-egyezéseket lazábbra veheted, ezáltal új érdeklődőket terelhetsz a weboldaladra.

 

Érdemes két részre osztani a kulcsszavas kampányainkat.

Az egyik kampányba érdemes pakolni azokat a kulcsszavakat, amelyek erősek és konkrétabbak, vagyis magasabb konverziós arányt várhatunk tőlük, a másikba pedig azokat, amelyek úgymond “gyengébb” kulcsszavak. A gyengébb kulcsszavak általában olyan keresőszavakat takarnak, amelyek általános egyezésűek.

De nézzünk meg egy konkrét esetet, hogy minden érthetőbb legyen.

Tegyük fel, hogy elektromos rollereket forgalmazunk, és a cél egyértelműen a rollerek eladási számának növelése.

Csináljunk két kampányt erre!

Az elsődleges kampányba vegyünk fel pontos egyezésű kulcsszavakat és kifejezés egyezésűeket, a másodlagosban pedig vegyük kicsit lazábbra a dolgot, oda általánosabb kulcsszavakat vegyünk fel.

Erősebb kulcsszóra példa:  [elektromos roller vásárlás],  [roller webáruház],  “roller üzlet”, +elektromos +roller, +elektromos +roller +ár

Gyengébb kulcsszóra példa: elektromos roller, elektromos roller közlekedés, elektromos roller Budapesten

A gyengébb kulcsszavaknál sok mindenre meg fog jelenni a hirdetésünk, nem csak kimondottan a beírt kulcsszóra. Mivel “általános kulcsszóegyezést” használunk, így sokszor a Google fantáziájára bízzuk, hogy milyen hasonló témákra jelenítse még meg a hirdetésünket. Adwords kezelés során mindig vissza kell nézni a “keresési kifejezéseket” és ki kell zárni azokat a kulcsszavakat, amelyekre nem szeretnénk megjelenni. Ezzel a trükkel számos pénzt lehet megtakarítani.

Fontos, hogy a liciteket is úgy határozzuk meg, hogy a két kampány más stratégiai szemlélettel fusson. Az elsődleges kampányoknál használjunk magasabb liciteket (ha kézire van állítva), mivel az hamarabb fogja hozni az eredményeket, a másodlagos kampányoknál pedig alkalmazzunk alacsonyabb liciteket. Ha tudjuk akkor egy idő után állítsuk +konverziók maximalizálására”. Ehhez viszont be kell állítani a konverziókövetést + egy jó ideig kézin kell futtatni a kampányainkat.

Adwords kezelés – Másodlagos kulcsszavas kampány szűrése

A másodlagos Google kampányoknál fontos, hogy folyamatosan szűrjünk. Ez azt jelenti, hogy minden héten, az előző heti keresési kifejezéseket nézzük át, plusz az olyan új kulcsszavakat vegyük fel vagy zárjuk ki, amelyeket az emberek beírtak a keresőbe. Ez azért nagyon fontos, mert így nagyszerűen bővíthetjük a kulcsszó készleteinket, illetve kiszűrhetjük azokat a kifejezéseket, amelyek irrelevánsak, kvázi egyre kevesebb lesz a felesleges kattintás. Az Adwords kezelés során ezt mindig elvégezzük.

 

Adwords kezelés- Display kampányok

A display kampányok lényege az, hogy képes hirdetéseket jelenítünk meg a felhasználóknak. Ezt a típusú kampányt például akkor érdemes használnod, amikor egy új terméket szeretnél bevezetni vagy kiegészítenéd a kulcsszavas kampányaidat.

Ha  a célunk az azonnali eladás, akkor a display kampány nem egy optimális megoldás, mivel erre a célra vannak sokkal jobb kampánytípusok. Mi kiegészítő kampányként tekintünk rá, azaz ha alacsony a havi Adwords büdzséd, akkor nem szoktuk ezt a kampánytípus alkalmazni. A display hirdetések kattintási díjai jóval alacsonyabbak ezáltal olcsóbban terelhetünk felhasználókat a weboldalunkra. Ha kíváncsi vagy jobban a display hirdetésekre, akkor itt tudsz róla többet olvasni: display hirdetések

 

Adwords kezelés- Youtube kampányok

Adwords kezeléseink során érdemes Youtube kampányokat is beépíteni stratégiánkba. A Youtube hirdetések nagyszerűen alkalmazhatóak például egy új termék vagy szolgáltatás bevezetéséhez vagy a márkánk építéséhez.  Amikor youtube kampányt készítünk, akkor a legfontosabb, hogy megfelelő minőségű és tartalmú videót töltsünk fel a platformra amelyek felkeltik és fenntartják a nézőink figyelmét + ügyes keresési kulcsszavakat alkalmazzunk amikor létrehozzuk a kampányainkat. A Youtube videóink eredményeit a Youtube studióban tudjuk végigkövetni ahol számos hasznos statisztika áll a rendelkezésünkre. Fontos tudni, hogy a kampányokat a Google Adwords-ben tudjuk elkészíteni. (ez azért van, mert a Google felvásárolta a Youtube-t)  Ha olvasnál többet a youtube hirdetésekről, akkor kattints ide: Youtube hirdetések

 

Adwords kezelés- Shopping kampányok

A Shopping kampányokat kifejezetten webshopok alkalmazzák. A lényege, hogy ha valaki a google keresőjében rá keres egy termékre akkor az adott termékről képes találat is megjelenik.

Konkrétan így:

 

A célja ezeknek a hirdetéseknek, hogy nagyobb élményt nyújtson a felhasználóknak. Érdemes kipróbálni ezt a kampánytípust is, viszont véleményünk szerint túlságosan meghatározó  az ár feltüntetése. Ezeket mérlegelni kell a stratégiánk kialakításánál, illetve okosan kell felépíteni a hirdetéshez tartozó landingünket is. Ha webáruházad van, akkor mindenképp ki kell használni, de mérni kell az eredményeket, majd elemezni.

Adwords kezelés- Call kampányok

A Call kampányokat akkor érdemes használni, amikor az ügyfélnek hirtelen kell megoldanunk a problémáját. A hirdetési szövegeinket tömören és cselekvésre buzdítóan kell megírnunk. Ilyen témákban érdemes alkalmazni: zárnyitás, autónyitás, vízszerelés, villanyszerelés, taxi, stb.

 

Adwords kezelés- remarketing és dinamikus remarketing

A remarketing kampányok hatékonyságai eléggé változóak. Ahhoz, hogy ezek a kampánytípusok jól működjenek, ahhoz a landingünket kell rendbe tenni, mivel ott jönnek létre majd a konverziók. A remarketing kampányok lényege az, hogy ha valaki járt már a weboldalunkon, akkor annak újra és újra megjelenítjük a hirdetésünket.

 

Ne hirdessük az összes termékünket

A marketing terv készítés egyik legfontosabb része a költségvetés. A havi költségkeretünket a leghatékonyabban kell beosztatnunk. Amikor futnak a reklámjaink, akkor az Adwords kezeléseink során megvizsgáljuk azt, hogy melyik termék nem,  (vagy kevés) konverziót hozott . Ezeket a termékeket egyáltalán nem vagy alacsonyabb licit mellett szoktuk hirdetni. Ez azért fontos, mert így több költséget tudunk azokra a termékeinkre fordítani, amelyek jobban konvertálnak.

 

De nézzünk egy példát:

Ablakokat forgalmazunk, méghozzá 3 márkát. Gealant, Premier és egy lengyel gyártóét.

Mindegyik márkára havonta elköltünk 100-100-100 ezer forintot Adwords reklámra.

A konverziós arány így alakul: 4%, 1%, 5%. (ezeket mérni kell, ami az Adwords kezelő dolga.

Ebből kikövetkeztethető az, hogy a Premier ablakot jóval kevesebben vásárolják meg, így azt a 100.000Ft.-ot amit rá költünk érdemesebb átcsoportosítani a lengyel ablakgyártó hirdetéseihez, mivel ott jóval magasabb a konverziós arány, azaz jobban megtérül a befektetett pénzünk.

 

De nézzük meg a kulcsszavakkal hogyan lehet játszani.

Ezek a kulcsszavaid futnak:

[versenybicikli ár] [versenybicikli webshop] [versenykerékpárok]

Adwords kezelés során megnézzük, hogy melyik kulcsszó milyen hatékonysággal működött az adott hónapban, azaz mennyi konverziót hozott és milyen áron. Erre a legjobb mérőszám konverzió/költség.

Amelyik a legkevesebb költség mellett hozta a legjobb konverziókat, azokat erősíthetjük azzal, hogy megnöveljük a licitértékét, ezáltal többször fognak megjelenni a lekérdezések során. Amelyik kulcsszó viszont nem hozza az elvárt eredményeket azokat akár le is állíthatjuk. Ezekkel a trükkökkel lehet optimalizálni egy Adwords fiókot.

 

Adwords kezelés- További trükkök

Használjunk kulcsszó-kizárásokat, mivel ezzel a technikával rengeteg olyan felhasználót tudunk kiszűrni, akik nem a vásárlóink lesznek. Ha általános vagy kifejezés-egyezésű kulcsszavakat futtatunk, akkor fenn áll az a veszély, hogy olyanokra lekérdezésekre is megjelenünk, amikre nem szeretnénk. Ezt is egy példával bemutatjuk.

 

Tegyük fel, hogy új elektromos gitárokat forgalmazol és az alábbi kulcsszavakat vetted fel.

“elektromos gitárok”

“fender gitár”

elektromos gitár

 

Az első kettő kulcsszót kifejezés-egyezésűre állítottuk, a harmadikat pedig általánosra.

A kifejezés-egyezésű kulcsszavaknál az a lényeg, hogy a két szótag elég vagy mögé bármit beírnak a keresőbe, akkor is megjelensz a hirdetésben. Így:

Gibson “elektromos gitárok”,   használt “elektromos gitárok”,    “fender gitár” javítás.

Itt egyből láthatod, hogy megjelentél a “használt” szóra is, ami a számodra nem releváns. Ebben az esetben kizárod a “használt” szócskát. (nem pedig az [használt elektromos gitárok] szót). Ha a szolgáltatásaid között nem vállalsz gitárjavítást, akkor kizárod a “javítás” kulcsszót.

Az általános-egyezésű elektromos gitár kulcsszónál számos hasonló keresőszónál is megfogsz jelenni, amit hasonlóképpen ki kell zárnod, mint a kifejezés-egyezésűnél.

Adwords kezelés során nagyon fontos, hogy ezeket a kizárásokat megcsináljuk, mivel így sokkal jobb eredményeket fogunk tudni elérni.

Ha szeretnél még olvasni a Google kampányok optimalizálásáról akkor kattints ide: Google kampány optimalizálása

Adwords kezelés- Érdemes országosan hirdetni?

Ha nem a helyieknek hirdetsz (pl. egy szoláriumot miskolciaknak), hanem mondjuk webshopod van, akkor az alábbit érdemes csinálni.

1-2 hónapig hirdess országosan, majd nézd meg a Google Analyticsben a “megyékre lebontott” eredményeidet. Vond le a következtetéseket és csoportosítsd át a költségeidet azokra a megyékre, ahol a legjobban teljesítettek a kampányaid. De azt is csinálhatod, hogy a jobban teljesítő megyékben a liciteidet megemeled, a “gyengébb” megyéknél pedig lecsökkented.

Ha még mélyebbre ásunk, akkor az is visszakereshető, hogy pl. Budapesten melyik kerületek teljesítettek jobban vagy az adott megyében melyik városból konvertáltak a legtöbben.

 

Ezenkívül számos olyan trükk létezik, amelyre érdemes egy adwords szakembert alkalmaznod, akik megfelelően kezeli az adwords kampányaidat.

Ha szeretnél ütős és hatékony kampányokat, akkor keress bennünket bizalommal.

Menü