Mi az a hashtag?

A hashtag-ek általában a közösségi médiákban használatos tartalmaknak a kategórizálásához használják. A jele: #.

A célja az, hogy a tartalmakat úgy kategórizálja, hogyha valaki rákeres egy adott hashtagre (kulcsszóra), akkor azok a hashtag tartalmak fognak megjelenni a felhasználó számára, amelyeket felvettünk a tartalmunkba (megcímkéztünk). Ez nagyszerű arra, hogy a felhasználó a hashtag használatával könnyedén megtalálja azokat a tartalmakat, amelyek iránt érdeklődik. Fontos, hogy a tartalomgyártó releváns hashtagekkel lássa el a tartalmát, mert csak így tudja célirányosan eljuttatni az üzenetét az olvasónak.

 

Miért jó vállalkozóként tudatos hashtageket használni?

Ha a hashtagekre úgy tekintesz, mint valamiféle marketing eszköz, akkor jó a gondolatmeneted, mivel könnyedén elérheted a célközönségedet. Ha ügyesen használod ezt az INGYENES eszközt, akkor új vásárlókat, követőket szerezhetsz.

Amikor elkészíted a tartalmadat, mindig el kell látnod hashtagekkel, mivel így több emberhez fog elérni az üzeneted. Ahhoz, hogy a hashtag stratégiád bevételt generáljon, megfelelő tartalmakat is kell gyártanod, amely mögött tudatos marketingstratégiát kell alkalmaznod.

Sokszor írtam és beszéltem már arról, hogy a tartalmad lesz a döntő. A tartalmadnak kell konvertálnia. Hasznosnak, szórakoztatónak, figyelem felkeltőnek kell lennie a célközönséged számára amely megszólítja őket. És ezt a tartalmadat kell a megfelelő célközönségednek eljuttatni. Na ebben segít a hashtag.

Tudnod kell, hogy a tartalmadnak mindig összhangban kell lennie a hashtagjeiddel. Ez azért fontos, mert ha olyan hashtagekkel látod el a tartalmadat, amelyek irrelevánsak a témáddal kapcsolatosan, akkor nem a célközönséged fogod megtalálni, hanem olyan embereket, akik sose fognak pl. vásárolni tőled. A marketing lényege pedig pontosan az, hogy a célközönségedet érd el.

 

Milyen hashtagekre építs?

Az első és legfontosabb, hogy leülsz és kitalálod, hogy milyen tartalmakat fogsz készíteni mondjuk az adott hónapban. Miután ez megvan, jöhetnek a hashtagelések. Gondold végig azt, hogy hol és milyen témában keresgélhetnek a jövőben vásárlóid.

 

Nézzünk egy példát!

Tegyük fel, hogy műanyag ablakokat forgalmazol Kecskeméten! (most direkt nem vettem bele, pl. Budapestet. Ez csak egy példa)

Szűrd le először, hogy kik jöhetnek szóba, akik vásárolhatnak tőled:

—-> 30-55 éves emberek akik mostanság kezdenek felújítani vagy építkezni + Bács kiskun megyében laknak.

Ez viszonylag egy nagyobb közösséget takar, ami azért nem rossz.

És most jön a hashtag lényege.

Ha be tudod lőni azt, hogy az adott ember a lakásfelújítási fázisában mi alapján és hol tájékozódhat a közösségi médiába, akkor már csak a megfelelő tartalmat és hashtaget kell alkalmaznod.

Tedd fel magadnak a kérdést!

Mik azok a keresőszavak, amelyekre kereshetnek az emberek.

Nézzünk párat: (fontos, hogy például az insta kiírja, hogy az adott kulcsszóra mennyien hashtagelnek. Ennek most nem néztem utána, így csak a saját gondolataimra és logikámra hagyatkoztam)

Szóval,

#kecskemétablakos
#kecskemetablakcsere
#kecskemétlakásfelújítás
#lakásfelújítástippek
#lakásfelújításköltségek
#kecskemétlakásfelújítás
#bácsmegyeablakos
#házépítés
#ingatlanfelújítás
#lakásfelújításkecskemét

Érdemes egy-két általánosabb hashtageket is használni, mert hátrányod nem lesz azért belőle. Ötletelj, + van egy-két olyan applikáció amely segíteni tud abban, hogy milyen hashtageket használj még.

 

Hogyan tudsz hashtagelni?

A hashtagelés nagyon egyszerű. Csinálj egy képet és írj hozzá tartalmat, majd a tartalom végére szúrj be olyan hashtageket, amik lefedik az adott témádat + a célközönséged érdeklődési körét. Példa a hashtagekre: #vallalkozok #emeletesagyak A lényeg, hogy nyomsz egy AltGr+X-et, majd utána szóközkihagyás nélkül beírod az adott szót. Figyelj arra is, hogy ékezetek nélküli kulcsszavakat is alkalmazz, mivel azok külön hashtag csoportot alkotnak.

Milyen hashtaget válassz?

Olyan hashtageket válassz, amelyek a tartalmadhoz kapcsolódnak. Kerüld azokat a cégeket, akik rengeteg követőt ígérnek neked. Rengeteg követőt könnyű szerezni, viszont belőlük nem lesznek vásárlók. Ha valaki sok követőt ígér, akkor kérdezd meg egyből, hogy milyen stratégia alapján szerez neked követőket + neked milyen követőkre van szükséged. Próbálj résen lenni mindig.

Milyen karaktereket lehet használni hashtageknél?

A # után közvetlenül be kell írni az általunk kiválaszott szót vagy szavakat. Szóköz nincsen a szavak között sem, azaz mindent egybe írunk. Így például: #vallalkozoleszek

Számokat lehet használni, de csak úgy, hogyha vannak mellette betűk is. Írásjeleket nem használhatsz, vagyis a pont, a vessző, a kérdő-, a per- vagy felkiáltójel nem támogatott.

Vizsgáld meg a konkurenciád hashtagjeit.

Nyugodtan nézd meg azt, hogy a versenytársaid milyen hashtag stratégiát alkalmaznak, és meríts tőlük ötletet. Valószínűleg mindig fogsz találni náluk egy-két olyan új hashtaget, amire te nem gondoltál, de a hasznodra válhat neked is. Az, hogy milyen hashtageket használ a konkurenciád, azt könnyen kiderítheted. Keresd fel az adott céget például az Instán, majd vizsgáld meg a tartalomban feltüntetett hashtagjeit.

 

Ha szeretnéd magadat tovább fejleszteni például instagram marketing terén, akkor kattints ide: instagram marketing

Menü