Instagram marketing

Ma már a Facebook mellett az Instagram is meghatározó közösségi oldallá vált kis hazánkban, ahol a vállalkozóknak sok érdekességgel kecsegtet, így érdemes esetleg az instagram marketinget közelebbről is megismerni. Ráadásul egyelőre olcsóbb itt hirdetni + követőket szerezni, mint a nagy testvérnél és még dinamikusabb is. Ne lepődj meg azon sem, hogy itt a cselekvések nagy része mobilon történnek. Az egész úgy van kitalálva, hogy ne laptopról vagy asztaligépről, hanem mobilról használd az applikációt. Ennek szerencsére inkább előnye van, mint hátránya, mivel sokkal hatékonyabban tudsz dolgozni vele.

Vedd most már számításba azt is, hogy ugyan kezdetben még csak tizenévesek használták az Instagrammot, ma már ez a korosztály jóval kitolódott, így érdemes neked is fontolóra venni, hogy megtaláld a célközönségedet. Ha okosan és tudatosan építed fel követőidet és ehhez tudatos instagram marketing stratégiát alkalmazol, akkor nagy lehetőségeket rejt a számodra.

Mire készülj fel már most előre?

Az Instagrammos világ egészen más, mint ami a Facebookon van. Itt sokkal lazábban és közvetlenebbül kell kommunikálnod, mivel sokszor a fiatalabb generációt kell megcéloznod. Az instán minden gyorsabb és hatékonyabb, mint a Facebookon. Sokkal gyorsabb összerakni egy poszt fotót vagy videót, amelyet már küldhetsz is ki. Nem kell photoshoppolgatnod, nem kell külön odaülni az asztali géphez, nem kell laptopoznod. Itt minden telefonon történik. Akár tévénézés közben is összedobhatsz egy jópofa posztot, amelyet már egyből küldhetsz is ki a nagyközönségnek.

A play áruházból le tudsz tölteni egy csomó appot, amely a munkádat segíteni fogja. Aminek még kimondottan örülni fogsz, hogy sok app ingyenes.

 

Hogyan tekints a Instára, mint marketing eszközre?

Az első, hogy ne dőlj be azoknak a marketingeseknek, akik úgy szeretnék neked eladni az “instás szolgáltatásukat”, mint valami hatalmas újdonságot ami fellendíti a vállalkozásodat. Jegyezd meg, hogy az insta csak egy marketing eszköz. Nem fogja helyettesíteni a weboldalad rossz felépítését vagy a versenyképtelen termékeidet. Ezt fontos átlátnod, és akkor nem fognak eladni neked olyan dolgokat, amire valójában nincs is szükséged. Mielőtt instagram marketingre adnád be a derekadat, előtte nézd meg a weboldaladat, hogy hogyan áll.

De térjünk vissza az instagram marketingre!

Tedd fel magadnak először is a kérdést.

Mit szeretnék vele valójában elérni?

  •  Weblapomra embereket terelni? (ezzel kicsit óvatosan, mivel szükséged lesz remarketingre + azt is jó ha tudod, hogy egyből nem fognak vásárolni tőled, de erről kicsit később.
  • Követőket szerezni, akiknek majd el akarok adni instán?
  • Márkát akarok építeni?
  • Tanítani szeretnék, majd utána új ügyfeleket szeretnék?
  • Hírlevél bázist építenék?
  • Segíteni szeretnék embereknek?

Ha meg van a célod, akkor utána ki kell találnod a stratégiádat + megismerni a platform által adott lehetőségeket. Ezután pedig ki kell találnod, hogy hogyan valósítod meg a célodat.

 

Kitűzött Cél——> megtervezni a hozzá tartó utat———–>dolgozni rajta.
Kitartóan kell csinálni, mert csak akkor érhető el érdemi eredmény.

Na ennek a felépítéséhez szükséged lehet marketingesre.

 

Természetesen szívesen segítek neked benne!

 

Valamivel fel kell keltened követőid figyelmét, mert különben nem fognak rólad tudomást venni. Ez a része ugyanúgy működik, mint a Facebookon, csak sokkal “divatosabb”. Ki kell tűnnöd valamivel, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését. Ehhez néha ki kell lépned a komfortzónádból és sokszor egy szerepet kell játszanod a siker érdekében. A kommunikációdat is úgy kell használni, hogy az adott célközönséged azonosulni tudjon vele.

Az instán rengeteg követőt ingyen tudsz szerezni (2020.03.30.), így sokkal olcsóbb lesz, mint a Facebook.
Könnyedén és dinamikusan használhatod az IGTV-t, amely segítségével sokkal hatékonyabban kommunikálhatsz.

Na de akkor nézzünk néhány trükköt, amivel hatékonyabbá teheted Instás fiókodat.

Az első a stratégia!

Vázold fel magadnak azt, hogy X idő alatt mit szeretnél elérni és ehhez milyen köveket kell megmozgatnod. Ha 0-ról építed az instádat, akkor az első, hogy elsajátítsd az alapokat, majd elkezdj követőket szerezni. Előre át kell gondolnod legalább heti szinten azt, hogy mit fogsz posztolni, milyen tartalmat fogsz gyártani. Ezeket érdemes lejegyzetelned.

 

Követők szerzése Instán

Ahhoz, hogy követőket szerezzél az instagrammon, növelned kell az engagementedet. Ezt azért kell megnövelned, mert így több emberhez jutnak el a bejegyzéseid. Az Instagram azt szeretné elérni nálad, hogy aktívan részt vegyél a közösségi platformon. Azt szeretné, hogy posztolj, videókat készíts, frissítsd a történetedet, stb. Azokat a posztokat vagy videókat fogja értékelni, amely megmozgatják a közönséget.

Nézzük meg, hogy hogyan indulj el.

Az első, hogy az Insta BIO-d egyértelmű legyen. Legyen egy neved, amely tükrözi, hogy valójában ki vagy + tüntesd fel azt, hogy mivel foglalkozol. Szerencsére nem írhatsz ide egy regényt, mert ez marketing szempontból nem biztos, hogy szerencsés.

Írd le röviden, hogy ki vagy és miben tudsz segíteni. Helyezd el a Biodba a webshopod linkjét, vagy pl. egy hírlevél feliratkozó oldal linkjét, stb. Válassz egy olyan profilképet, amely felkelti a figyelmet + illeszkedik az arculatodba. Egy olyan profilkép a legjobb, ami megkülönböztet másoktól.

 

Instagram – Követőszerzés I.

A követők megszerzéséhez hasznos tartalmakat kell gyártanod. A hasznos tartalom lehet egy videó, egy figyelemfelkeltő fotó vagy fotó + hasznos bejegyzés. Ez az alap, hogy valami keresnivalód is legyen! Ezek nélkül teljesen felesleges belevágnod, mert csak az idődet fogod rá pazarolni vagy maximum csajokat fogsz nézegetni. (az aztán bőven akad:)). De most komolyra fordítva a dolgot, hogy ha nem adsz a tartalomgyártásra akkor nem fognak jönni az eredmények.

Fontos az is, hogy a posztjaidat el kell látni hashtagekkel. A hashtagek fognak neked segíteni részben abban, hogy megtaláld a célközönségedet. A hashtag marketingről itt olvashatsz: Hashtag használata

Az sem árt, hogy ha ezek a képek egy meghatározott arculatot követnek. Természetesen nem az arculattól lesz több bevételed, inkább ez az igényességet (jobb esetben a profizmust) tükrözi. Igénytelen posztokkal csak komolytalanná fogsz válni.

Érdemes a képeket olyan feliratokkal is feliratozni, amelyek megszólítják a célközönségedet vagy pl. a célközönséged problémájára fókuszálnak. Ezeket a szövegeket meg tudod szerkeszteni az instán belül is, de léteznek nagyszerű applikációk is. Én például sok esetben a Canvát használom. A lényeg, hogy aki látja a posztodat az lássa, hogy neki szól és magára ismerjen.

A képeid alá olyan tartalmakat érdemes írnod, amely a következő feltételeknek megfelel.

  • hasznos tartalom az olvasó számára
  • figyelmeztet valamire
  • előnyt tud kovácsolni belőle az olvasó
  • fontos információt hord magában
  • szórakoztató, tanító
  • stb.

Teljesen mindegy mi az instás tartalmad, az a lényeg, hogy az a céljaidat szolgálja. Tudatosan csináld.

Instagram – Követőszerzés II.

Azzal is tudsz új követőket szerezni, hogy elkezdesz követni (bejelölgetni) olyan embereket, akik esetleg a célközönséged lehetnek a jövőben. Ha bejelölöd őket, akkor sokszor visszakövetnek és máris kapcsolatot teremtettél velük, azzal, hogy ha a jövőben posztolsz, akkor azt látni fogják. Ez teljesen ingyen van és nagyszerűen működik. Rengeteg követőt tudsz így találni.

 

Instagram – Követőszerzés III.

Kedvelj és szólj hozzá különböző bejegyzésekhez. Ez is nagyszerűen segít abban, hogy felfigyeljenek rád és kövessenek. Minél hasznosabbat szólsz valamihez hozzá, annál több esélyed lesz arra, hogy kövessenek. Ha egy témához szakszerűen tudsz hozzászólni, akkor felfigyelnek rád és simán felkeltheted az érdeklődésüket a jövőben is.

 

Instagram – Követőszerzés IV.

Ha bejelentkezel egy másik városból akkor az ottani lakók ezt láthatják az instagramjukon. Légy okos. Ha megdicséred az adott település épületét vagy éttermét, akkor az baromi jól fog esni az ott lakóknak és szívesen követni fognak. Nagyszerű marketing eszköz, mivel nagyon erős kötődésük van embereknek az otthonukhoz, városukhoz.

 

Ne vásárolj követőket!

Néhány “cég” azt kínálja, hogy sok követőt ígér és szerez a számodra. Ez nem egy marketingterv, már bocsánat:) Ez kóklerkedés.

Ezt próbáld elkerülni, mivel a marketing egyik alapvető célja az, hogy a számodra MEGFELELŐ közönség figyelmét szerezd meg , kvázi ne a követők mennyiségére, hanem a minőségére és az ápolására próbálj fókuszálni. Ha esetleg megkeres valaki azért, hogy követőket szerezzen neked, mondd el neki, hogy kik a célközönséged és őket szeretnéd megszerezni, nem pedig dél-afrikai zulukat. Ha szoláriumban utazol, akkor nehéz dolgod lesz velük:)

Folyamatosan készíts tartalmakat és tudatosan használd. Elhiszem, hogy ez sokszor nem egyszerű. Ha nincs elég időd ezzel foglalkoznod, akkor érdemes egy embert külön erre alkalmaznod, aki ezzel napi szinten foglalkozik.

Tippek Instagram tartalomgyártáshoz

Sokan gondban vannak azzal, hogy mit posztoljanak és ilyenkor jön a legrosszabb, hogy minden érdektelen dolgot osztogatnak meg az Instagrammon.
A tartalomgyártás egyik legfontosabb követelménye, hogy felkeltse a felhasználók figyelmét, és a legjobb esetben valamiféle konverzióra készteti őket. De ha nincs nagyon ötleted, hogy mit posztolj instán, akkor próbálj meg,

  1.  valami vicceset posztolni
  2. valami hasznosat a célközönséged számára
  3. készíts videót, aminek a tartalma hasznos lesz

1. A vicces posztolásod legyen intelligens, azaz ne menjen át alpáriba, mert ha valóban jó eredményeket szeretnél üzletileg elérni, akkor a kultúráltabb emberek nem fogják értékelni a primitív dolgaidat. Viszont azt is tudnod kell, hogy a sok vicces mém közül el fogsz veszni, ezért inkább próbáld megtalálni az egyensúlyt az értékes és a humoros tartalmaid között.

2. Ha ismered a célközönséged problémáját és arra kínálsz megoldást, akkor felfigyelnek rád. Ha adsz nekik valamit, akkor idővel kapni is fogsz. Fontos, hogy te is kérjél néha valamit cserébe a követőidtől, mert ha nem teszed, akkor sokan mindig azt fogják várni, hogy INGYEN kiszolgáld őket. Ezt nem teheted, hiszen vállalkozó vagy és a célod idővel a bevételek növelése.

3. Ha jól tudsz kommunikálni, akkor érdemes elgondolkoznod azon, hogy videókkal is szórakoztasd a követőidet. A videó azért jó, mert sokkal személyesebb . Ha sokat látnak a követőid és hasznos információkat adsz át nekik, akkor egy idő után felnéznek rád és sikeresen tudod őket majd befolyásolni. A befolyásolást ne negatívan értsd itt.

Ezzel a néhány tippel már bőségesen tudsz követőket szerezni, viszont ezt folyamatosan kell csinálnod akár hónapokig. Meg kell őket mozdítanod valamivel, hogy elvégezzék azt a cselekvést, amely a valódi célod. Nevezhetjük ezt konverziós célnak is.

Interaktív cselekvések

Ha rá tudod venni valamivel a követőidet, hogy veled együtt működjenek, akkor nem csak szórakoztatóvá válsz, hanem közelebb is kerülhetsz hozzájuk. Próbálj meg színes és jópofa “műsorokat” csinálni az IGTV segítségével és vond be őket is a műsorba. Ha a storyba szeretnél videót elhelyezni, akkor ügyelj arra, hogy az csak 60 másodperces lehet és röviden kell elmondanod az információt. A hosszabb videókhoz használd az IGTV-t.

Influencerkedés

Ma már eléggé elterjedt az influencerkedés. Nem kell ugye bemutatni ezt a marketing eszközt. Viszont sok helyen az a visszajelzés, hogy vannak ugyan működő piacok erre, de nagyon sok esetben nem működik, vagy inkább ezt a befektetett munkát másra is lehetne fordítani. Én nem voltam és nem is leszek influencer, ezért tapasztalatom nincsen benne igazán.

 

Milyen sűrűn posztolj instára?

 

Ahhoz, hogy sok embert érjél el, az insta arra szeretne ösztönözni, hogy rendszeresen osszál meg tartalmakat. Ha ezt megteszed, akkor azzal ajándékoz, hogy egyre több embernek mutatja meg a posztjaidat. Fontos, hogy ne legyél tolakodó és sok, ezért 2 naponta nagyjából elég egyszer posztolnod. Mivel folyamatos odafigyelést  igényel az instagram, ezért érdemes erre alkalmaznod majd egy embert aki a posztjaidat kezeli.

 

Nem mindenkinek való az insta! – szokták mondani.

Én ezzel nem értek egyet. Bárki megtalálhatja a céljainak megfelelően a használatát. Nem feltétlen abból kell kiindulni, hogy el akarok adni! Építsd be a marketing gépezetedbe megfelelően. Igazából ez stratégia kérdése. Viszont ha az a célod, hogy kizárólag eladj, akkor lehet, hogy találsz az instánál megfelelőbb marketing eszközt.

 

Hogyan adjak el az instán?

Instán nem fogsz eladni, hanem azt majd a weboldaladon keresztül kell megtenned, ezért az instagramra mindig úgy tekints, mint egy marketing eszközre. Ne felejtsd el, hogy a bázisod, a weboldalad. Ide jönnek majd be a potenciális vásárlók és azt nagyon jól fel kell építeni.

Ha azt várod, hogy instán feladsz egy hirdetést, majd rákattintanak ami elvezeti a felhasználót a weboldaladra és ott egyből vásárolni is fognak… hát az bukó lesz.

A tudatos instagram marketingjének kialakítása pont ezért nagyon fontos, hogy egy stratégia alapján működjön. Ismerjenek meg—–> Adj nekik értéket———> Kommunikálj velük———–> A terméked/szolgáltatásod legyen a megoldás számukra.

Ha úgy indítasz el hirdetéseket, hogy azt se tudják, hogy ki vagy és mit szeretnél, akkor tovább kattintanak. Ez nagyon sok pénzt fel tud égetni. Régi saját tapasztalatomból írom.

 

Insta chatbot használata

 

Ezt hamarosan folytatni fogom…:)

 

 

 

Menü