Landing oldal készítés

Jól felépített landing oldalra szinte minden vállalkozásnak szüksége van, mivel ez az egyik legmegfelelőbb marketing eszköz arra, hogy  a honlapunkra érkezőket valamiféle cselekvésre (konverzióra) ösztönözzük.

Ha van egy kis időd, és szeretnéd megtudni, hogy mikre érdemes figyelni a landing oldal készítésénél, akkor egy jó kávé vagy tea mellett olvasd el ezt a cikkünket is.

Mit kell tudnod rólam?
Borsowski Dávid vagyok, marketing tanácsadó és kivitelező. Vállalkozásoknak segítek felépíteni az online marketingjüket. Hogyha bármilyen online marketinges témában szeretnéd a segítségemet kérni, akkor küldj egy e-mailt ide: info@rhino-marketing.hu

vagy hívj fel telefonon:

+36-30-446-4542.

Mi az a landing oldal?

A landing oldal vagy más néven landing page (vagy érkező oldal) a weblapod azon oldala, amelyre a felhasználók érkeznek, amikor rákattintanak a hirdetésedre. Ez a hirdetés lehet egy Facebookos reklám vagy mondjuk egy Adwords-ös fizetett hirdetés.

A landing oldal egy olyan külön kialakított érkező oldal, amely arra készteti a felhasználót, hogy valamilyen konverziót (valamilyen cselekvést) hajtson végre.

A landing oldal lehet tömör vagy körülírott, de mindenképpen hatékony és cselekvésre ösztönző a felhasználó számára. A másik fontos jellemzője, hogy kizárólag 1 célra fókuszál. Úgy van felépítve, hogy az olvasót meggyőzze arról, hogy végezze el a konverziót. Egy jó landing oldalnak magasabbak a konverziós arányai, mint egy “hagyományos” oldalnak. Emellett folyamatosan tesztelni, finomítani és optimalizálni kell.

Milyen célokra alkalmas a landing oldal?

A landing oldal egyetlenegy célra fókuszál, amelyet nekünk kell meghatározni. Ilyen cél lehet egy hírlevél feliratkozásra kialakított aloldal, ahol az a cél, hogy a felhasználó megadja nekünk az e-mail címét. Landing oldal lehet egy szolgáltatásnak az aloldala is, amely arra ösztönzi a látogatót, hogy pl. telefonáljon. De termékekre is simán szoktak landing oldalt felépíteni, ahol a cél természetesen a vásárlás. Igazából nagyon sok témára felépíthető, ennek csak a képzelet szab határt.

Nézzük meg, hogy mikre kell figyelnünk, amikor landing oldalt készítünk?

Mielőtt felépítjük az érkező oldalunkat, nagyon fontos, hogy először előre megtervezzük. Ezt megtehetjük akár egy A4-es papírlapon is vagy a Wordben. Nyugodtan rajzoljunk, jelöljük be a képek helyeit, a CTA gombot (erről később, hogy mi az), főcímeket, stb. Ne spórolj a papírral, csináld bátran. Fontos, hogy egy előre kitalált logikai szálon vezessük végig az olvasót. Meg kell győznünk őt, hogy amit kínálunk, az számára hasznos lesz, megoldja a problémáját.

1. A landing oldal célja

Amint már említettem, az első dolog az, hogy határozd meg, mit szeretnél pontosan elérni a landing oldaladdal: feliratkozásokat, megrendeléseket, ajánlatkérést, foglalást stb. Kizárólag egy dolgot találj ki! Ez azért fontos, mert az olvasó figyelmét csakis erre fogod összpontosítani. Ha más ajánlatokkal is előrukkolsz a landing oldaladon, akkor elvész a fókusz, és így alacsonyabb konverziókra számíthatsz. Szóval találd ki a pontos célodat.

2. Legyen főcímed

Nagyon fontos, hogy a landing oldalad tetején már ismertesd az olvasóval, hogy miről fog szólni az oldal. Ez a főcím lehet egy megszólítás, de sokkal konkrétabb lesz, ha beteszed a termék vagy szolgáltatás nevét is. Néhány példa a főcímekre:

Gumiszervizes gumicsere landing oldal címe: TÉLIGUMI CSERE AKCIÓ
Laptop szerviz: Laptop javítása 1 órán belül – Hozd el mihamarabb!
Online marketing cég hírlevelére feliratkoztatás: Ads tippek- csekkold, hogy jók-e a beállításaid!

Már a főcímbe is simán beletehetsz valami cselekvésre ösztönző szöveget. Pl.: Csekkold, hozd el, rendeld meg, stb. A lényeg, hogy a felhasználó lássa, hogy pontosan miről lesz itt szó.

3. Próbálj meg az olvasó fejével gondolkozni

Az olvasó nyilván azért kattintott a hirdetésedre, mert kíváncsivá tetted valamiért, vagy lehet, hogy valami problémája akadt, és arra keresi a megoldást.

Amikor a landing oldaladra érkezik, akkor nagyon fontos a szöveg. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy az emberek nem olvassák el a szöveget, pedig ha jobban belegondolunk, manapság sokkal kevesebb a bizalmunk egymás felé, így jobb, ha minél alaposabban tájékozódunk. Ma már eléggé erős érv egy vásárlásra, hogy megnyerjük az olvasónk bizalmát.

Szóval nagyon fontos, hogy amikor szöveget írsz a landing oldaladra, akkor ne a termék tulajdonságairól kezdj el ódákat írni, hanem arról, hogy miért lesz jó, illetve milyen problémáját oldja meg az olvasónak az, ha megrendeli a szolgáltatásodat vagy a termékedet. Az írás elején üdvözölheted az olvasót, esetleg egy fotót is készíthetsz a cég csapatáról vagy magadról. Ezek is emelik az bizalom szintjét.

Nézzünk egy példát arra, hogy hogyan gondolkozz, amikor a landing oldalra írod a szöveget.

Például, ha porszívókat szeretnél eladni, akkor a landing oldaladon nem azt fogod felsorolni, hogy hány Watt-ot fogyaszt és milyen új technológiával készült. Ez semmiféle érzést nem fog kiváltani az olvasóból. Száraz és unalmas lesz. Érzéseket kell belevinned a tartalomba.

Ha arra teszed a hangsúlyt, hogy

  •  Porszívózás 5 perc alatt. 40%-kal erősebb szívóerővel, gyorsabb lesz a takarítás is.
  •  Nem kell hozzá külön porzsák, így erre sem kell költenie
  •  Üvöltő porszívó hang? Ez a porszívó olyan halk, hogy a férje is tud mellette aludni 🙂

Ha arra fekteted a hangsúlyt a landing oldaladon, hogy milyen előnyökkel jár a porszívód megvásárlása, akkor az olvasó magára fog ismerni. Sőt, tovább megyek.

Ha PONTOSAN tudod azt, hogy az olvasódnak mik lehetnek a porszívózással kapcsolatos problémái, és azokra kínálsz megoldást, akkor félig nyert ügyed van.

Szóval azt javaslom, hogy gondold át, milyen problémákra tudsz megoldásokat adni, és azokat szedd pontokba a landing oldaladon. Ha pontokba szeded a termékeid előnyeit, akkor az sokkal átláthatóbb lesz. Természetesen érvelhetsz garanciákkal, vásárlói hozzászólásokkal, facebook posztok bemásolásával. Minden kis apró “trükk” segíteni fog abban, hogy az olvasódat meggyőzd. Igazából minden a fantáziádra van bízva.

4. Landing oldal – szövegtördelés, képek/videók elhelyezése

Egy landing oldalnak nem csak a tartalma fontos, hanem a megjelenése is. Hiába vannak meggyőző érveid + jó termékeid, ha nem tördelsz és nem emelsz ki fontos mondatokat. Vonzó megjelenést kell varázsolnod a landing oldaladnak.

Igenis figyelj arra, hogy ne 40 sort írjál le egyben, hanem hagyj sorközöket. Nagyon zavaró és a legtöbben el sem olvassák az olyan írásokat, amik ömlesztve vannak. Zavaró és nem igazán mondható igényesnek. Emellett használj vastagított betűt, ami kiemeli a lényeget és az alcímeket, felsorolásokat használhatsz stb. Legyen izgalmas és átlátható.

A másik nagyon fontos dolog, hogy a landing oldaladon szerepeljenek jó minőségű képek/videók is. Inkább kérj meg egy grafikust, hogy javítsa fel a termékfotóidat, hogyha mondjuk sötétek vagy színtelenek. Rengeteg termékfotóst is találsz az interneten, akik segíteni tudnak Neked. A képek látványa erős érzelmeket vált ki az olvasóban, ezért döntő szerepük van az online vásárlás során.

Ha nem szeretsz szerepelni a videókban, akkor azt javaslom, hogy akkor keres más megoldást.

5. Landing oldal – CTA gomb

Ahhoz, hogy konverziót tudjunk mérni, szükségünk lesz egy CTA gombra. A CTA gombot hívhatjuk kattintható gombnak is vagy konverziós gombnak. Ezt kötelező elhelyezni a landing oldalon, mivel csakis így mérhetőek az eredmények. Ahhoz, hogy mérni tudjuk a landing oldal hatékonyságát, mérőkódokat kell elhelyezni a weboldalon, majd pl. a Google Analytics segítségével elemeznünk.

A CTA gomb akkor megfelelő, hogyha színében kiemelkedik a webdesign környezetéből. Én személy szerint szeretem, hogyha a gombra rá van írva egy cselekvésre buzdító utasítás. CTA gombot több helyen is érdemes beszúrni a landing oldalunkra, mert ha csak az oldalunk alján tesszük meg, akkor fennáll az a veszély, hogy valaki nem olvassa végig a landing oldalunkat, és nem kattint rá a CTA gombra.

6. Landing oldal – Ne veszítsd el a vevőidet

Nehéz az embereket akkor megtalálni, amikor PONT VÁSÁRLÁSI fázisban vannak. Erre kevés esély van, viszont ezt kiküszöbölheted remarketing kampányokkal vagy hírlevél marketinggel. A lényeg, hogy ne veszítsd el az olvasó figyelmét és megmaradj a tudatában. Egy ügyes hírlevéllel simán vásárlásra ösztönözheted. Erről fogok írni később.

7. Optimalizáld a landing oldalt

Fontos az is, hogy optimalizáld a landing oldalt. Erre azért van szükség, mivel ha Google Adwords-ön hirdetsz, ott különböző minőségi pontszámok szerezhetőek meg. Minél magasabb a minőségi pontszámot, úgy lehet majd olcsóbbá tenni a kattintási díjaidat. Minőségi pontszámot pedig úgy tudsz növelni, hogy ha a hirdetési szöveged, kulcsszavaid összhangban van a landing oldal tartalmával.

Ezt úgy teheted meg, hogy becsempészed a landing paged oldalába azokat a kulcsszavakat is amelyekre hirdetsz. (amiket felvettél a Google Adwords kampányaidba)

Teszteld a landing oldalad

Google Analytics-en keresztül tökéletesen követhetőek a konverzióid, ezzel együtt pedig a landing page-ed hatékonysága is. Mindig próbáld igazgatni a landing oldalad tartalmát és a legtöbbet kihozni belőle. Ne mondj le a jobb eredményről! Változtass a szövegeken, a betűméreteken, a színeken, a képeken, a CTA gombokon, stb.

Hagyj időt a tesztelésnek is. Várj mondjuk egy hónapot és hasonlítsd össze a konverziós arányaidat az Analyticsben. Ha nem vagy megelégedve akkor változtass. Érdemes megkérni barátokat arra, hogy olvassák el a landing oldaladat és véleményezzék.

Vásárlói vélemények

Ha már vásároltak tőled az adott termékből, akkor kérd meg néhány vásárlódat, hogy véleményezzék termékeidet, szolgáltatásaidat, majd ezeket a vásárlói véleményeket tüntesd fel a landing page-eden. Ők fogják megerősíteni az olvasóban a bizalmat, hogy vásároljon Tőled. Tudják, hogy már más is vásárolt az adott termékedből, és tökéletesen meg vannak vele elégedve. Ezt a meggyőzést divatosan úgy hívják, hogy social proof.

Igazából a meggyőzés fegyvertára bőséges és a te fantáziádra van bízva, hogy mivel érvelsz.

Remélem tudtam segíteni!

 

Szia

Menü